Wix To Go

הבלוג שעושה שכל. יש אין ספור בלוגים בעברית ובשפות אחרות, שנותנים מידע על פלטפורמת WIX. גם כאן אני עושה את זה, אבל כאן תמצאו את מה שחשוב ומעניין באמת בבניית אתרי וויקס והכי הכי תמצאו כאן - יעילות.

 

ב - wix to go, אני עוסק  בפרקטיקה של בניית אתר בוויקס בצורה נכונה. אתר נגיש, עם חוויית משתמש משולמת, אתר אוטומטי, יעיל שהקידום שלו לא רק אפשרי, אלא חלק מה-DNA שלו (שמעתי הרבה שמשתמשים ב-DNA כדי להרשים, אז הצטרפתי. מקווה שהתרשמתם). אז יאללה בואו נווקסס.

הכנה של הוויקס למנועי חיפוש

  • משה אלון

או שנקרא לזה בשם המקצועי - אופטימיזציה למנועי חיפוש בתוך האתר. אז למה הכותרת הזו? כי אם קראתם את הפוסט "קידום אתר Wix במנועי חיפוש", אז אתם יודעים שמיטוב אתר למנועי חיפוש נעשה מהיום הראשון של בניית האתר.


בואו נתחיל בזה שאם לא קראתם את הפוסט "קידום אתר Wix במנועי חיפוש", אז כדאי שתקראו. קצר, לעניין ועושה סדר בדברים וגם חוסך לי כאן עכשיו הסברים. אם קראתם אז אתם יודעים שלקידום אתרים יש שלוש רגליים ועוד אחת צולעת. כאן נדבר על הרגל הראשונה - קידום הוויקס שלכם בתוך האתר או בשפה וויקסית - בתוך הדשבורד והאדיטור.


שתי מטרות למיטוב של התכנים באתר (טקסטואלים או ויזואליים):

1. לתת למשתמשים באתר שלכם תוכן איכותי ומספק

2. לתת למנועי החיפוש מבנה תוכן ידידותי, משאפשר להם להבין על מה מדבר הוויקס המדהים שלכם


כל רגל במיטוב אתר למנועי חיפוש, כוללת רשימה לביצוע, שבהחלט מקלה את הדרך, אבל כל סעיף בה דורש עבודה. סומך עליכם שלא תתייאשו לי באמצע הדרך אהה ツ אז הנה הרשימה למיטוב תכנים בתוך האתר בכלל ובפוסטים בבלוג בפרט:

  • התוכן הוא המלך

  • כותרות לעמודים באתר

  • מיטוב היררכיית כותרות בכל עמוד

  • הכנסת הסבר למנועי החיפוש לכל עמוד או פוסט

  • יצירת רשימות

  • מילות מפתח

  • עימוד נכון של טקסטים ואלמנטים ויזואליים

  • מיטוב תמונות ומולטי מדיה

  • בניית אסטרטגיית קישורים פנימיים

  • קישור לאתרים חיצוניים בעלי אמינות גבוהה

  • מובייל בראש

  • להריץ את אשף ה -SEO של וויקס

כמו שאומרים במרוקאית, בואו ניכנס לקישקעס של כל אחת מהכותרות האלה.



התוכן הוא המלך

לכל עמוד באתר יש תוכן משלו. זה בהחלט יפה ומועיל. גם הגרפיקה חשוב והיא מעבירה את המסר... רק לבני אדם. מנועי חיפוש, לזמן כתיבת שורות אלה, לא מבינים גרפיקה, אבל הם ממש, אבל ממש אוהבים טקסטים. זה לא אומר שהם קוראים אותם ויודעים במה הם עוסקים, אלא מנתחים אותם בהקשר רחב עם מספר רחב של משתנים. אם נבחר את המשתנה הכי חשוב (בעיניי) אני בוחר את המשתמשים באתר. אם המשתמשים באתר שלכם אוהבים את הטקסטים שלכם, מנועי החיפוש יבואו בעקבותיהם. זה כמעט לא קורה ההיפך כשמדובר בקידום אתר בדרך אורגנית. מה זה אומר מבחינה מעשית?

  • הקימו בלוג ותכללו בו תכנים שמכוונים למשתמשים שלכם ואחר כך למנועי החיפוש.

  • כתבו כותרות מושכות

  • כתבו טקסטים שמעניקים למשתמש ערך מוסף, קצרים קולעים ומתאימים לקהל היעד שלכם.

  • תגייסו קוראים לתכנים שלכם דרך טופס הרשמה לבלוג שלכם, דרך צ'אטבוטס ודרך קמפיינים באימייל וברשתות החברתיות.

וזו רק רשימה ראשונית. יש ביניכם שיגידו: "אני עורכת דין, אני אדריכל, אני בעל חנות טבע, כולה אתר תדמית, אני אמנית אני, מה באת לנו עם בלוג עכשיו?!" זהו ש... בלוג ומאמרים חשובים בכל אתר. כי בשביל להיות בעמוד הראשון בגוגל, צריך להתחנף למנועי החיפוש וזו הדרך לגרום להם לראות אתכם. לצערי זו גם רק ההתחלה.


כותרות לעמודים באתר

לכל עמוד באתר ובטח לעמוד הבית, חשוב לכתוב כותרת משמעותית, שתאפשר למנוע החיפוש להבין במה עוסק אותו עמוד /אתר. אז מהי כותרת טובה? כותרת טובה צריכה לכלול:

  • מילות מפתח מהתחום בו עוסק התוכן בעמוד

  • היא כותרת מיוחדת וייחודית לאותו העמוד

  • הכותרת חייבת להיות קשורה בתוכן של העמוד ולהסביר אותו

  • הכותרת צריכה להיות קצרה וממצא (לא יותר משישים תווים)


מיטוב היררכיית כותרות בכל עמוד

חכו, לא גמרנו עם הכותרות. אז כמו שסיכמנו בסעיף הקודם, חייבת להיות כותרת ראשית לכל עמוד, שמספרת למשתמש וגם למנועי החיפוש, במה עוסק העמוד הזה. את הכותרת הזו תמיד נתייג כ - H1. זה לא משנה באיזה עיצוב נבחר בעורך הטקסט של הכותרת באדיטור של וויקס. מה שחשוב זה שהתגית של הכותרת הראשית תהיה H1 ושתהיה רק כותרת אחת שמתוייגת כך בעמוד. לאחר מכן כל שאר הכותרות יתויגו בסדר יורד ל - H2, H3...


הכנסת הסבר למנועי החיפוש לכל עמוד או פוסט

הכותר של העמוד בהחלט חשובה, אבל לא פחות חשוב הוא ההסבר שמקבל העמוד. זה הטקסט שרואים מתחת לכותרת בעמוד החיפוש בגוגל. את ההסבר נכניס דרך ה - Settings של ה -SEO בעמוד או בפוסט. הסבר טוב יכול בקלות להגדיל את שיעור ההקלקות על העמוד של האתר שלכם או של הפוסט. חשוב שיכלול: מילות מפתח מהתחום, שיהיה תמציתי וקולע והכל בתוך 170 התווים הראשונים. זה מה שרואים פחות או יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.


יצירת רשימות

תעבור כאן על הפוסט ותראו כמה רשימות יש ובכלל בפוסטים של wix to go. למה? דבר ראשון זה עושה סדר למשתמש ומאפשר לו לקרוא בנוחות וביעילות, דבר שני מנועי חיפוש בכלל וגוגל בפרט מתים על זה (צריך לבצע עוד כמה פעולות, אבל זה כבר טכני יותר). אז רשימות קדימה.


מילות מפתח

מילות מפתח הן המפתח לכל קידום במנועי חיפוש. האמת שהכותרת הזו דורשת כמה פוסטים טובים. כי מחקר מילות מפתח, זה עניין רציני ושימוש בהן צריך להיעשות בצורה מושכלת. בכללי מילות המפתח נמצאות בפרטים הקטנים. הן צריכות להיות בכותרות, בטקסטים, בתמונות ובשאר המדיה. כל כותרת צריכה להכיל אותן, כל תמונה צריכה שהן יהיו מאחוריה. לכן תעשו מחקר פשוט (בינתיים), בדקו בגוגל מהן מילות המפתח הנפוצות בתחום שלכם ותשלבו אותן באופן טבעי בכל הטקסטים לרוחב האתר שלכם.


עימוד נכון

עימוד נכון והצגת עמוד שבא למשתמש לגור בו, הוא אחד הדברים החשובים ב - SEO. זה מקצוע בפני עצמו. UX/UI. הוא לא נוגע רק בהתחנפות למנועי חיפוש, אלא בראש ובראשונה בהתחנפות למשתמש באתר. אנחנו רוצים שיהיה לו טוב בעיניים ואחר כך שיהיה לו טוב להשתמש במה שמציע לו האתר/ העמוד/ הפוסט. במקרה, זה גם משפיע על הדירוג של האתר במנועי החיפוש. כלל אצבע: כמה פשוט ככה עושה את העבודה.


מיטוב תמונות ומולטימדיה

מנועי חיפוש הם בסופו של דבר אלגוריתם. אין לו עיניים בגב, כמו שהיו למורה שלנו וגם אם יש לו, הוא לא תמיד מבין מה שהוא רואה, אם לא מדובר בטקסט. לכן חשוב שנציג לו נכון ונסביר לו מה אומרת כל תמונה ותמונה באתר וכל וידאו או קובץ שמע:

  • נדאג להטמיע טקסט אלטרנטיבי בכל תמונה באתר. טקסט קצר וקולע, עם מילות מפתח מרכזיות. לא להגזים

  • נעלה תמונות לאתר במשקל סביר. כמה שתמונה קלה יותר ככה היא טובה יותר מבחינת SEO

  • נדאג שלקובץ התמונה יהיה שם שמסביר אותה

אם אתם עייפים, תדעו שכשמדובר באתר וויקס, הסעיף הראשון הכי חשוב בהקשר הזה.


בניית אסטרטגיית קישורים פנימיים

בניית קישורים בתוך האתר, היא אחד הדברים האהובים על מנועי החיפוש. היא מספרת להם על הקשרים בתוך האתר ומהם העמודים החשובים ביותר באתר. קישורים בתוך האתר בין העמודים שבתוכו, מאפשרים גם למשתמש להשלים מידע חסר ומשאירם אותו באתר זמן רב יותר. מה שמשפיע בתורו על הדירוג. רק עשו לי טובה, שימו לב טוב ותהיו עם יד על הדופק, שאין קישורים שבורים.


קישור לאתרים חיצוניים

את זה לא אני מבקש, גוגל מבקשים. קישור לאתרים חיצוניים ואיכותיים בתחום בו עוסק האתר, עוזר לאלגוריתם של גוגל בדירוג. מה יוצא לכם מזה? הנה:

  • אתם מעניקים למשתמשים באתר שלכם מקורות טובים ואמינים ללמידה על הנושא בו התוכן שלכם עוסק (בעמוד הספציפי או באתר)

  • אתם ממצבים את התוכן שלכם כמקור טוב ואמין שמפנה למקורות מידע אמינים

  • אתם הופכים להיות חלק מהתמונה של האלגוריתם בתחום.


מובייל בראש

לא מזמן החליטו בגוגל על אסטרטגיה של Mobile First. מה זה אומר? מאד פשוט, גוגל בודקת את האתר שלכם דבר ראשון דרך המובייל. בקרוב מי שהמובייל שלו לא מדוגם, הולך ליפול בדירוג בגדול, או לפחות יהיה לו קשה מאד להתקדם במעלה הגוגל. לכן לא מספיק שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי (וכן תעשו הכל שיהיה), אלא חשוב לשים את רוב האנרגיה במובייל שלכם. יש חברות שכבר יש להן אתרים נפרדים למובייל. אז תשקיעו אנרגיה בזה, תשתדלו לתת קו עיצובי אחיד לרוחב כל התצוגות ותמיד שהמובייל יהיה בראש תרתי משמע.


מריצים את SEO WIZ

את כל מה שכתבתי כאן, כדאי, צריך, חייב לעשות במהלך העבודה על האתר, כבר מהתחלה. החשיבה צריכה להיות חשיבה על המשתמש ועל מנועי החיפוש. הראשון נהנה מהחומר ונהנה להיות באתר והשני מבין על מה מדובר וגם מבין שהמשתמש מרוצה ומתאהב באתר שלכם. מה שגורם לו להציב אותו בעמוד הראשון.


אם אתם קוראים את הפוסט הזה אחרי שסיימתם לבנות את האתר והשארתם את העבודה על ה-SEO לסוף, זה בסדר. אם אתם בונים חופשיים, אז אתם יכולים לעבור על הרשימה לוודא שכל אחד מהסעיפים יעשה באתר שבניתם. אם אתם בונים מקצוענים של אתרי וויקס, אין לי מה לומר, לא כולם מושלמים.


בינתיים שהמים מתחממים או המכונה, עשו לנו לייק בפייסוש ואם ממש בא לכם לפרגן שתפו את הפוסט עם החברים.

 
 
 
וויקס פוינט לוגו
Wix Point logo | בית הדיגיטל החדש שלכם
וויקס פוינט | הבית לדיגיטל שלך | Wix Point
וויקס פוינט | הבית של הדיגיטל שלך | Wix Point